joi, 19 iulie 2012

SITE-UL DE ANALIZA POLITICA, POWER&POLITICS WORLD ,A OBTINUT UN INTERVIU DE MAXIM INTERES CU PRESEDINTELE REPUBLICII MOLDOVA !







Daca iti place acest blog,ajuta la popularizarea lui trimitand linkuri catre prieteni,apropiati etc..
Pentru parcurgerea blogului,mergeti in partea superioara a paginii principale pentru a alege temele abordate de siteul nostru.
Daca doriti sa va abonati la blogul nostru,puteti trimite un mail la adresa secretele.sistemului@yahoo.com .


 
    Jurnalistii si analistii de politica externa Gabriela Ionita si Lucia Coroiu ,au obtinut pentru site-ul pe care il modereaza,http://powerpolitics.ro ,un interviu extrem de interesant cu presedintele Moldovei,domnul Nicolae Timofti.Deoarece Gabriela Ionita este o mai veche colaboratoare a noastra,as dori sa va readuc in atentie si interviul pe care analistul l-a acordat blogului nostru la data de 23 aprilie 2012,despre problema Scutului Antiracheta si a situatiei din Iran - Gabriela Ionita,jurnalist si analist politic,acorda...
Interviul cu domnul Nicolae Timofti,presedintele Republicii Moldova:









“Rusia trebuie să-și retragă trupele și armamentul indiferent de mersul negocierilor în formatul 5+2″ – reiterează Președintele Republicii Moldova, dl. Nicolae Timofti

 

Despre împliniri, eșecuri și aspirații după 100 de zile de mandat – în dialog cu Președintele Republicii Moldova, dl. Nicolae Timofti
- Domnule Președinte, am dori să ne expuneți pe scurt care sunt direcțiile prioritare ale politicii externe ale Chișinăului ?
- Relația cu Uniunea Europeană, primează, de departe. Iar când spun Uniunea Europeană mă refer inclusiv la statele europene care ne sprijină în eforturile noastre de a ne reforma instituțiile. România, Țările Baltice, Polonia, Germania și alte state ne-au fost alături în ultimii ani și vă asigur că acest sprijin este foarte apreciat la Chișinău.
Ministerul nostru de Externe este perceput aici, la Chișinău, drept cea mai eficientă structură guvernamentală, care a reușit să stabilească în ultimii 3 ani relații diplomatice eficiente cu structurile de conducere ale Uniunii și cu multe dintre statele membre ale UE. Eu, personal, am o colaborare excelentă cu ministrul Leancă și cu adjuncții săi, doamna Gherman și domnul Popov, niște diplomați care prin prestanța și demersurile lor aduc reale beneficii Republicii Moldova. În toate vizitele mele peste hotare i-am avut alături pe câte unul dintre ei și am putut să le urmăresc prestația și să le apreciez competența. Consider că acum prioritar este să menținem ritmul foarte ridicat pe care ni l-am impus. Eu, însumi, în calitate de președinte, am acordat în primele mele 100 de zile de activitate cea mai mare atenție acestei componente, de politică externă.
Dorința mea personală a fost să mă conving că Republica Moldova și-a îmbunătățit relațiile cu vecinii. Așa se explică vizitele pe care le-am întreprins în ultimele două luni la București, Kiev, Moscova și Istanbul. Și peste tot am întâlnit numai prieteni. Îndrăznesc să presupun că acest lucru se datorează deschiderii noastre și caracterului predictibil și stabil al politicii noastre externe.
Desigur, România se numără printre prietenii apropiați ai Rep. Moldova. Însă ce așteptări aveți, în special, de la partenerii de la București ?

 Citeste mai departe la Power&Politics World >>>


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu