vineri, 27 ianuarie 2012

RECLAMA - TIGARA ELECTRONICA !

  “Omule, ai aproape 20 de ani de fumat. Nu iti mai ajunge, acum, pe bune? Tusesti ca un magar in fiecare dimineata, umpli wc-ul de flegme. Sa fim seriosi. Nu le mai poti duce. Lasa-le naibii! Gandeste-te ca ai o varsta. Nu mai merge ca in tinerete!”

Textul asta, cu mici diferente, imi era bagat in urechi zilnic de catre draga mea nevasta. Si nu e ca nu i-as fi dat dreptate. Simteam cum incep sa ruginesc, incet-incet. Fumasem cu pasiune si dedicatie mii de pachete de tigari in anii astia. Cu toate riscurile aferente de care eram perfect constient, imi placea la nebunie viciul asta. Era o placere vinovata. Sunt chestii de care avem nevoie ca sa razbim mai usor prin viata, sa nu ne transformam in roboti. Cum zicea si in melodia aia...

M-am decis sa incerc sa ma las. Mi-am luat plasturi. Am asteptat o luna. Nici un efect aproape. Tot simteam nevoia aia indescriptibila, tot auzeam cum imi scoate organismul tipete surde dupa nicotina. Ca nicotina e cea care se ocupa cu livrarea de dependenta. Si plasturii nu imi ofereau doza suficienta. Am incercat guma cu nicotina. A fost un esec. Dupa ce am mestecat de doua ori la ea, am scuipat-o afara. Imi daduse un gust asa de neplacut pe gat, de imi venea sa calmez senzatia cu o tigara. M-am oprit la timp cand mi-am amintit ca nu mai facea parte din tabieturile mele zilnice.

Intr-o buna zi, vazandu-ma cat ma perpelesc, si ca faza cu abtinutul de la fumat nu prea tine, un prieten mi-a zis: “ Ba, ai auzit de tigara electronica?” “Vag” “Ei, ia informeaza-te mai in detaliu, si fa o proba.” “Pai, care e faza cu ea?”. “Pai, are doar nicotina si arome. Nu mai ai grija tuturor porcariilor alora, gudron, dioxid de carbon, pudra de talc si ce mai pun astia in tigari. Cum ar veni, iti iei doar ce ai nevoie, adica nicotina. Sunt cu o mie de arome. Nu iti mai put hainele. Poti sa fumezi oriunde, ca nu deranjezi pe nimeni, ca expiri doar abur parfumat. In plus, te ajunge mai ieftin decat sa te apuci de tigari iar. Nu te costa nimic sa incerci.”

Asta se intampla cam acum un an. Am stat in dubii ceva timp, dar m-am decis sa ii acord o sansa. M-am informat solid despre ce erau de fapt aceste tigari electronice si mi s-a parut o sansa de salvare. Simteam ca pierd batalia cu renuntatul la fumat. Nu vroiam insa sa o iau de la capat cu aceleasi feluri de tigari. Trebuia sa gasesc un surogat, un substitut, ceva sa imi mentina inca impresia ca fumez. E mai complicat decat pare. Da, sunt slab, insa sa stiti ca nu e vorba doar de vointa. Iti vine sa pufai practic in orice moment al zilei. Sau ca sa parafrazez “ La ora cutare, am, n-am treaba, mi-as aprinde o tigara”.

Unii au reusit sa se lase definitiv fara sa mai recidiveze. Ii admir. Le inteleg lupta si toate furcile caudine prin care au trecut ca sa scape de “demon”. Deocamdata, eu nu sunt asa de otelit in batalia asta. Stiti, ne apucam de fumat si tindem sa amanam permanent momentul decisiv cand vom pune ultima tigara intre buze si vom arunca ultimul pachet mototolit la gunoi. Te autosugestionezi ca e imposibil sa fie imposibil sa te lasi. Pe unii i-am auzit ca au inceput sa li se catere stresul la cote si mai inalte dupa ce au renuntat. Au inceput sa dezvolte alte soiuri de complicatii. Au cazut din lac in put.

In fine, acum s-au mai linistit apele. Scot relaxat niste rotocoale de abur cu aroma de mango si ma gandesc ca nu e dracul asa de negru pe cat credeam. Pana in ziua in care voi zice defintiv adio nicotinei, are cine sa ma tempereze, la un nivel toxic cat mai scazut. Apropo, v-am zis ca sunt tigari electronice care imita fidel modul in care arata o tigara clasica? Si cand tragi din ea, capatul rosu se coloreaza intens, ca si cum ar fi jaratic? Misto.
COMENZI:

Stirbu Constantin Theodor
freelancer
www.e-tigari-electronice.ro
www.tigara-electro.ro
www.magazinul-virtual.ro
www.tigaraelectronicaego.com
tel: 0332-446895
fax: 0332-446895
mob: +40 723-374372 Vodafone
+40 753-860865 Orange

2 comentarii:

  1. numai un fumator - sau un ex-fumator - intelege prin ce trece cu adevarat cineva care inceraca sa renunte.
    multi spun ca pur si simplu cu putina vointa se poate orice, insa realitatea e putin diferita..si aici se pare ca intervin aceste gadget-uri care dau o mana de ajutor.

    RăspundețiȘtergere